Welke risico's zijn er verbonden aan de reis?
Er zijn natuurlijk enkele risico’s verbonden aan een wintersport in deze tijden. In dit document krijg je de informatie om geïnformeerd en zo veilig mogelijk op wintersport te gaan.Er zijn hoofdzakelijk 2 risico’s die de wintersport met zich mee brengt, namelijk betaling en besmetting. Over ieder risico is een apart deel opgenomen in het document
Hoe verloopt de betaling voor wintersport?
Dit jaar verloopt het betalen van wintersport niet meer via de vereniging om een ingewikkelde administratie van corona vouchers te voorkomen. Dit jaar krijgt iedereen een eigen inschrijfpagina van Totally (de reisorganisatie) waar de betalingen bijgehouden kunnen worden. De betaling bestaat voor iedereen uit 2 delen: een aanbetaling van 100 euro, en de betaling van het restbedrag. Iedereen betaald de aanbetaling, maar het restbedrag hoeft enkel overgemaakt te worden wanneer het reisadvies positief is.
Betalen met een voucher:
Wanneer je vorig jaar van plan was om mee te gaan op wintersport, heb jij je geld terug gekregen door middel van een voucher. Wanneer je deze voucher nog niet gedeclareerd hebt kun je hem voor deze wintersport gebruiken om te boeken.
- Betaal de aanbetaling van €100,- binnen 10 dagen van je boeking/inschrijving met het tegoed van je voucher. Dit kan door te mailen naar [email protected] met jouw unieke vouchercode, geboortedatum, het emailadres waar jij de voucher op hebt ontvangen en het bedrag dat je wilt inzetten (in dit geval €100). Je voucher is nu €100 minder waard.
- Vraag de uitbetaling van het restbedrag van je voucher aan 6 maanden na de uitgiftedatum van je voucher, dit zal waarschijnlijk 5 december zijn maar kan verschillen per deelnemer. Check dus de uitgiftedatum!
- Stuur een mail naar [email protected] met de gegevens uit stap 2 en het overige geld van je voucher krijg je terug gestort op je rekening.
- 6 weken voor vertrek(5 feb) moet het restbedrag ook betaald zijn, mits het reisadvies positief is (lees: groen of geel). Met een negatief advies(lees: oranje of rood) wordt deze deadline verplaatst door Totally.
Wacht daarom ook met deze laatste betaling tot het advies positief is.
Betalen zonder voucher:
- Betaal binnen 10 dagen de aanbetaling van €100
- 6 weken voor vertrek moet het restbedrag ook betaald zijn, mits het reisadvies positief is (lees: groen of geel). Met een negatief advies(lees: oranje of rood) wordt deze deadline verplaatst door Totally.
Wacht daarom ook met deze betaling tot het advies positief is.
Veranderingen/ besmettingen tijdens de reis.
Wat gebeurt er als het reisadvies tijdens de reis negatief wordt?
Hier heeft Sunweb (Totally is hier onderdeel van) een speciale repatriëring garantie voor. Wanneer deze situatie zich voordoet zal de taskforce in overleg met de reisleiding ter plekke actie ondernemen om te kijken of er (kosteloos) een busreis eerder terug geboekt kan worden of dat de originele busreis door zal gaan.
https://www.sunweb.nl/repatrieringsgarantie/voorwaarden
Wat gebeurt er als een deelnemer voor of tijdens de reis corona krijgt.
Bij vertrek moet elke deelnemer een gezondheidsverklaring inleveren. Daardoor is het niet mogelijk om met klachten mee te gaan op SIMplyski.
Mocht het gebeuren dat een deelnemer tijdens de reis klachten krijgt en corona blijkt te hebben, moet de desbetreffende kamer in quarantaine er bespreekt de taskforce vervolgstappen met de reisleiding.
Wanneer wordt de reis geannuleerd?
Wanneer de overheid besluit dat het reisadvies op onze vertrekdatum negatief is, wordt de reis geannuleerd. Vaak is dit rond 2 weken voor vertrek definitief bekend. Mocht het reisadvies binnen 2 weken voor vertrek alsnog ineens negatief worden, wordt de reis alsnog (kosteloos) geannuleerd. Zie “Hoe verloopt de betaling voor wintersport?” voor informatie over de betaling bij een geannuleerde reis.
Heeft het nog zin om een annuleringsverzekering af te sluiten?
Ja het heeft zeker zin om een annuleringsverzekering af te sluiten. Mocht jij je been breken, familie overlijden of besmet zijn met corona heb je deze verzekering zeker nodig! Deze voorwaarden zijn natuurlijk verschillend per verzekering. Via het inschrijf portaal kun jij een annuleringsverzekering afsluiten voor deze reis.
En als ik zelf wil annuleren?
Een reis annuleren kan altijd, maar hier zijn vanzelfsprekend wel kosten aan verbonden. Tot zes weken voor vertrek bedragen deze kosten 30% van de reissom. Vervolgens lopen deze kosten op tot 100% van de reissom op de dag van vertrek. Neem contact met ons op wanneer je wilt annuleren om de precieze kosten te weten. Natuurlijk hopen wij net als jullie dat dit niet nodig zal zijn, en dat we (veilig!) op vakantie kunnen gaan!
Hoe ziet de busreis er uit?
Tijdens de busreis:
- Is het verplicht om een mondkapje te dragen.
- Is het verplicht om een gezondheidsverklaring vooraf in te vullen en bij zich te hebben.
- Zullen er vaste zitplaatsen zijn, dit zal aangeduid worden met stoelnummering.
- Tijdens het instappen en uitstappen zal er een speciale procedure zijn met een looprichting.
- Het toilet in de bus zal i.v.m. hygiëne gesloten zijn. Dit is om ervoor te zorgen dat iedereen zo veel mogelijk blijft zitten tijdens de reis. Onderweg zullen er extra sanitaire stops worden gemaakt.
Wat zijn de corona maatregelen op de bestemming?
Aangezien deze maatregelen constant veranderen adviseren wij iedereen om het reisadvies van het ministerie van buitenlandse zaken in de gaten te houden.
Zie: https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/frankrijk/reizen/reisadvies
En de franse regering: https://www.gouvernement.fr/en/coronavirus-covid-19